Як зрозуміти, що телефонують шахраї?

24.04.2021

📞 Останнім часом поширеними є ситуації, коли Вам телефонують з невідомих мобільних номерів та повідомляють інформацію на кшталт:

“Вашу банківську картку заблоковано…” 

“Ваш родич потрапив в поліцію/лікарню…”

“Ви стали переможцем конкурсу, у зв’язку з чим необхідно…..”

Подібні сценарії початку розмови, як правило, є прикладом телефонного шахрайства, тобто, коли особа шляхом обману чи зловживання довірою комуніціює з “жертвою” за допомогою засобів мобільного зв’язку, щоб отримати особисту, фінансову чи конфіденційну інформації, або ж просто грошові кошти.

Так звані “амплуа” 🎭  Вашого співрозмовника можуть бути різними, наприклад:

  • працівник банку 
  • співробітник поліції
  • лікар швидкої допомоги
  • представник мобільного оператора тощо.

З метою мінімізації негативних наслідків від дій телефонних шахраїв, рекомендуємо не повідомляти нікому без нагальної потреби:

  • реквізити банківської картки та ПІН-код; 
  • логін та пароль до облікового запису інтернет-банкінгу;
  • фінансовий мобільний номер;
  • PUK-код і серійний номер SIM-картки;
  • логін на пароль до онлайн-кабінету мобільного оператора.

⚠️  Рекомендуємо відразу класти слухавку, якщо співрозмовник:

Хоче “ще раз” уточнити реквізити банківської картки шляхом диктування, надіслання фото

❎ Працівники банку ніколи не телефонують, щоб дізнатись зазначену інформацію. Крім того, Ви можете звернутися в банк за офіційним номер телефону, що вказаний на банківській картці.

Спонукає прибути до певної установи за чітко встановленою локацією 

❎  Перш за все, необхідно перевірити актуальність знаходження установи за вказаною адресою

Вказує на необхідність отримати грошовий виграш та переведення коштів для сплати податку за його отримання

❎  Всі відрахування утримуються з суми виграшу через її зменшення на суму податків.

Повідомляє про необхідність термінового переведення коштів для допомоги на лікування вашого близького родича/ покриття його витрат чи боргу

❎ Необхідно самостійно зв’язатися з особами, яким, зі слів шахрая, необхідна матеріальна допомога та перевірити достовірність описаної ситуації.

🆘  Що робити, якщо ви зрозуміли, що стали жертвою шахраїв та розголосили якісь з наступних даних: реквізити банківської картки/SIM-карти/доступ в інтернет банкінг? 

  1. Якомога швидше зателефонуйте на гарячу лінію банку та заблокуйте картку/обліковий запис інтернет-банкінгу.
  2. Повідомте свого мобільного оператора. 
  3. Зверніться до Кіберполіції., перейшовши за посиланням ticket.cyberpolice.gov.ua 

🙌🏻  Команда ЮК “Привілей” рекомендує дотримуватися описаних вище правил. Будьте уважними до своєї конфеденційної інформації та не розкривайте її нікому 🤫

обратная связь
Остались вопросы?
Наши юристы проконсультируют Вас по всем интересующим вопросам