💼 В реаліях “карантинного” сьогодення вже нікого не дивує той факт, що придбаний авіаквиток може бути не використаним його власником, оскільки авіакомпанія просто скасує авіарейс. В подібних ситуаціях невирішеним залишається важливе питання споживачів послуг авіакомпанії — як повернути грошові кошти за квитки?
Зазвичай, в таких ситуаціях, власник квитка може обміняти квитки на інші дати, на електронні гроші або ж повернути сплачені за квитки грошові кошти.
❓ Але які ж гарантії є у власника авіаквитка у разі його невикористання?
⚖️ Законодавством України передбачено, що авіаперевізник зобов’язаний запропонувати пасажиру на вибір:
1️⃣ відшкодування впродовж семи днів, яке має бути виплачено готівкою, електронним банківським переказом, банківськими дорученнями або банківськими чеками чи, за наявності засвідченої у письмовій формі згоди пасажира, у вигляді дорожніх чеків, повної вартості квитка за ціною, за якою його придбано, за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також за потреби забезпечити зворотний рейс у початковий пункт відправлення за першої можливості;
2️⃣ зміну маршруту, яка здійснюється за відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення – за першої можливості або у пізніший час за бажанням пасажира та за наявності вільних місць.
Також, в контексті ситуації, що розвивається у зв’язку з Covid-19, авіакомпанія може запропонувати пасажиру ваучер (що дозволяє використовувати його на інші рейси авіакомпанії), проте пасажир не позбавляється права на повернення авіаквитка в грошовій формі.
Тож, що робити аби повернути кошти за невикористаний авіаквиток?
1️⃣ Звернення до авіаперевізника з письмовим запитом за допомогою засобів поштового зв’язку з обов’язковим описом вкладень та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
✔️ Звертаємо увагу, що дублювання запиту засобами електронного зв’язку також не буде зайвим.
2️⃣ Якщо авіакомпанія відмовляється повернути гроші за скасований рейс, можна спробувати отримати свої кошти за процедурою “CHARGEBACK” (чарджбек). Чарджбек – це процедура примусового повернення коштів платнику через платіжну систему. В Україні найпопулярнішими є Visa та Mastercard.
✔️ Тут треба розуміти, що гроші Вам прийдуть не відразу, а швидше за все, через кілька місяців.
3️⃣ Скористатися правом на захист з боку державних інституцій та подати скаргу в Державну авіаційну службу України у передбаченому законодавством порядку.
4️⃣ У разі чергової відмови авіаперевізника добровільно повернути гроші — звернення до суду з позовом про повернення коштів.
⚖️ Команда ЮК “Привілей” залюбки надасть Вам детальну консультацію з подібних питань.