Ще в жовтні на своєму офіційному веб-порталі Кабмін проанонсував, що з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування має перейти на українську мову.
Ми проаналізували, кого саме торкнуться нововведення, чи є винятки та що загрожує порушникам ⬇️ ➡️
💡 Отже, з 16.01.2021 р. нововведення будуть стосуватись усіх суб’єктів, які надають послуги. Так, відповідно до ст. 30 ЗУ “Про державну мову”, здійснювати обслуговування та надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги необхідно державною мовою.
ЦЕ ТОРКНЕТЬСЯ:
✅ кафе, барів та ресторанів;
✅ супермаркетів;
✅ магазинів та інтернет-магазинів;
✅ банків;
✅ аптек та лікарень;
✅ АЗС;
✅ ЖКГ;
📌 На прохання клієнтів, персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, а інформація надана державною мовою може бути продубльована будь-якою іншою.
📋 Що стосується інформації для загального ознайомлення:
оголошення, вивіски та інша публічно розміщена інформація, що використовується для інформування необмеженого кола осіб про товари, роботи та послуги суб’єктів господарювання – повинна подаватися державною мовою і може дублюватися іншими мовами.
⚠️ Дія ЗУ не поширюється на сферу приватного спілкування та релігійних обрядів.
❗️ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ❗️
За порушення представнику сфери обслуговування буде оголошено попередження та вимога усунути порушення протягом 30 днів.
У разі повторного порушення протягом року буде складено протокол, на підставі якого буде винесуть постанову про накладення штрафу в розмірі від 5 100 – 6 800 грн.
Суб’єкт господарювання має право оскаржити таку постанову в суді.
Давайте спілкуватись українською разом з ЮК “Привілей”.