Що робити, якщо загубили посилку на пошті?

16.08.2021

Оператори поштового зв’язку загубили ваше поштове відправлення? Розказуємо, що робити споживачу поштових послуг в такому випадку.

Відповідно до діючого законодавства України, оператори поштового зв’язку перед користувачами послуг з пересилання поштових відправлень несуть таку матеріальну відповідальність:

  • за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошеної цінності — відшкодування вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 100 відсотків вартості цих послуг;
  • за часткову втрату вкладення посилки без оголошеної цінності — відшкодування його вартості пропорційно масі втраченої вкладення шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100 відсотків вартості послуг поштового зв’язку;
  • за повну втрату вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю — відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг;
  • за часткову втрату вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю з описом вкладення — повернення (відшкодування) вартості вкладення або згідно з описом, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг;
  • за невиплату грошей за поштовими переказами, а також порушення строків пересилання поштових переказів — відповідно до законодавства України;
  • за втрату міжнародних поштових відправлень і посилок оператори несуть відповідальність відповідно до вимог актів Всесвітнього поштового союзу та законодавства України, за невиплату міжнародних поштових переказів — відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Виняток! Не можна притягнути до матеріальної відповідальності оператора поштового зв’язку за втрату поштового відправлення, якщо:

  • поштове відправлення на підставі закону підлягає вилученню, конфіскації або знищенню;
  • втрата поштового відправлення сталися внаслідок дії непереборної сили (землетрус, ураган, повінь тощо);
  • заяву про розшук поштового відправлення (поштового переказу) подано до об’єкта поштового зв’язку після шести місяців з дня прийняття;

Отож, якщо ви потрапили в ситуацію, коли на поштовому відділенні ваше відправлення було втрачено, пропонуємо виконати наступний алгоритм дій:

Крок 1. Звернення із заявою про розшук поштового відправлення до об’єкта поштового зв’язку.

Заява повинна містити інформацію про:
— дату, час та місце відправлення,

— кількісно-якісну характеристику об’єкта відправлення (номер, категорія, вага тощо),

— вартість посилки,
— тип відправлення,
— вартість послуги відправлення та тип її оплати,
— відомості про адресата та його поштову адресу.

До заяви необхідно додати усі наявні документи, які свідчать про факт відправлення (квитанція про оплату послуги, касовий чек, договір про надання поштових послуг тощо)

Крок 2. Звернення з претензією до об’єкта поштового зв’язку.

Якщо розшукові дії працівників об’єкту поштового зв’язку не дали очікуваного результату, варто направити їм претензію. Така претензія повинна містити детальний опис усіх обставин та перелік наявних доказів, які свідчать про факт відправлення (документи, які додавалися до заяви про розшук) та факт втрати посилки (складений акт об’єкту поштового зв’язку про втрату, фото- чи та/або відеофіксація, показання свідків).

Об’єкт поштового зв’язку у місячний строк з моменту отримання претензії зобов’язаний надати відповідь.

Крок 3. Звернення до суду з позовом про виплату компенсації за втрачене поштове відправлення оператором поштового зв’язку.

Якщо зі спливом місячного строку після отримання претензії об’єкт поштового зв’язку не надав відповідь або у задоволенні претензії було відмовлено, відповідне питання необхідно вирішувати вже в судовому порядку.

Особливістю вирішення даного питання в судовому порядку є строк звернення з позовом, який становить один рік з моменту виникнення підстав для цього.

ЮК «Привілей» бажає вам ніколи не стати заручниками подібних ситуацій, та щоб ваше  відправлення вчасно та в належному стані було доставлено до адресата.





обратная связь
Остались вопросы?
Наши юристы проконсультируют Вас по всем интересующим вопросам