Кожен має право на доступ до публічної інформації, а суб’єкти владних повноважень зобов’язані діяти прозоро та відкрито.
Однак воєнний стан, що запроваджений внаслідок розпочатої російською федерацією війни проти України, вніс свої корективи — відбулось суттєве обмеження у доступі до публічної інформації.
Такі дії є цілком правомірними, адже відповідно до Конституції України в умовах воєнного стану можуть бути обмежені деякі конституційні права і свободи громадян, в тому числі право на вільне збирання, зберігання, використання і поширення інформації в будь-який спосіб.
При цьому, обмеження доступу до інформації здійснюється лише при дотриманні наступних умов:
А розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в наступних випадках:
Щодо строку розгляду запиту про надання публічної інформації, то під час дії воєнного стану такі залишаються без змін (загальний строк — не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту, щодо окремих випадків — 48 годин). Крім цього, розгляд запиту може бути продовжений до 20 робочих днів з обов’язковим повідомленням про обґрунтування такого продовження.
Таким чином, в умовах дії воєнного стану, доступ до інформації може бути обмежений, однак розпорядник інформації зобов’язаний обґрунтувати у відповіді на запит правомірність обмеження в такому доступі. Вказане обґрунтування має бути мотивованим та відбивати реальний причинно-наслідковий зв’язок між розголошенням інформації та істотною шкодою, яка може бути завданою.