Штрафні бали існували в Україні з 2015 року. На початку року кожному водієві, який отримав право керування транспортним засобом, щорічно нараховували 150 балів в рахунок порушень.
Такими балами можливо було заплатити (по 50 балів за кожне правопорушення) за:
Перевищення швидкості руху (більш як на 20 км на годину, але менш, ніж на 50 км на годину); порушення вимог дорожніх знаків та розмітки; порушення правил перевезення вантажів та буксирування; порушення правил зупинки, стоянки чи паркування; порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть, зупинок, ненадання переваги у русі пішоходам; порушення заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками; проїзд на заборонений сигнал світлофора чи регулювальника; порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду; порушення правил безпечної дистанції або інтервалу; порушення правил руху на автомагістралі; порушення правил використання освітлювальних приладів чи їх переобладнання з порушенням стандартів; використання під час руху телефону; порушення правил навчальної їзди.
🔵РАНІШЕ: у разі фіксації правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі від загальної кількості балів громадянина, який скоїв правопорушення, віднімалась визначена кількість штрафних балів.
🔴ТЕПЕР: штрафи за порушення ПДР можна буде сплачувати лише грошима.
📌На жаль, у суспільстві склалась ситуація, за якої особа не несе відповідальності за неодноразові порушення законодавства у сфері безпеки дорожнього руху. А це – не тільки не сприяє дотриманню учасниками дорожнього руху встановлених правил, а навпаки – створює почуття безкарності та спонукає до наступних порушень.
🤔Не дивлячись на негативну реакцію суспільства, скасування штрафних балів дозволить усунути негативний вплив окремих норм законодавства в частині вжиття заходів із дотримання правил дорожнього руху його учасниками, а також забезпечити притягнення до дієвої відповідальності осіб, які вчинили адміністративні правопорушення.