Державна реєстрація під час війни

18.04.2022

24.02.2022 з метою недопущення зі сторони ворога будь-яких несанкціонованих дій з інформацією державних реєстрів, держава тимчасово призупинила роботу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — ДРРП) і Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР).

Державна реєстрація в умовах воєнного стану проводиться з урахуванням особливостей, встановлених постановою КМУ від 06.03.2022 № 209. 

  1. Державну реєстрацію проводять виключно державні реєстратори юридичних осіб, ФОП, державні реєстратори речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, посадові особи Міністерства юстиції, його територіальних органів, які включені до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб.

Перелік державних реєстраторів та посадових осіб може містити обмеження щодо проведення реєстраційних дій.

  1. Посадові особи Мін’юсту, його територіальних органів мають право проводити реєстраційні дії не лише щодо громадських формувань, а й інших видів юридичних осіб; 

Державна реєстрація проводиться незалежно від місцеперебування юридичних осіб, ФОП та громадських формувань і місцеперебування нерухомого майна (якщо перелік не передбачає обмежень щодо територіальності).

  1. Державна реєстрація проводиться невідкладно після отримання у повному обсязі належних документів для державної реєстрації.
  1. Благодійні організації, громадські об’єднання, предметом діяльності яких є надання допомоги ЗСУ, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку та оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії звільняються від сплати адміністративного збору за державну реєстрацію.

Не сплачується адміністративний збір і у разі державної реєстрації змін до відомостей про благодійні організації, громадські об’єднання, що передбачають включення до предмета їх діяльності надання такої допомоги.

  1. Не застосовуються вимоги щодо обов’язку подання/підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника, а також документів, передбачених законом для подання/підтвердження таких відомостей, не застосовуються. 

Виключення — реєстраційні дії щодо:

  • банків, небанківських фінансових установ та осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (крім операторів поштового зв’язку);
  • юридичних осіб, засновником (учасником) та/або кінцевим бенефіціарним власником яких є або буде внаслідок відповідних змін Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації

Постанова передбачає спрощення процедури подання документів для держреєстрації:

  • можна використовувати електронну пошту або інші засоби зв’язку; 

Слід пам’ятати, що документи мають створюватися  з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг, електронні копії документів в паперовій формі мають бути засвідчені кваліфікованим електронним підписом заявника. 

  • можливість засвідчення справжності підпису, виконаного у присутності реєстратора, на документах для держреєстрації юросіб;
  • можливість підтвердження сплати адмінзбору скан-копією платіжного документа.
обратная связь
Остались вопросы?
Наши юристы проконсультируют Вас по всем интересующим вопросам